Lärartycket #60

Hej, jag heter Fredrik och jag är utbildningsmissbrukare! Jag tar över stafettpinnen från Sara som skriver om sommarlovet. Läs gärna mer om lärartycket och vad vi lärare tycker och tänker om vårt yrke.

Men nu åter till mig som utbildningsmissbrukare. Jag kan helt enkelt inte hålla mig borta från utbildning, vare sig det gäller min egen utbildning eller de elever man möter varje dag. Min utbildningsbana har minst sagt varit krokig och efter en bred uppsättning kurser har jag nu räknat ihop över sju års heltidsstudier. Inte lär det stanna där heller för det ligger en ansökan inne hos antagning.se…

Schoolbooks and writing utensils by oliver hiltbrunner (CC-BY-NC-SA)

I rollen som lärare försöker jag slå hål på myter om att vissa saker inte går att lära sig eller att vissa elever inte kan lära sig saker. Om jag med två vänsterfötter har lyckats lära mig att dansa så kan minsann vem som helst lära sig (nästan) vad som helst! Jag vägrar att se lärare som gett upp på elever. Det finns alltid ett sätt till man kan försöka nå dessa elever på. Jag vill att andra skall lära sig saker för jag vill att de ska dela min glädje över ny kunskap. Jag kommer alltid att vilja lära mig nya saker och det är en av anledningar till att jag arbetar i ett alltid förändrande yrke. Förändringar är utmaning och jag vill aldrig sluta utmanas. Alltså kommer jag att fortsätta missbruka utbildning!

I teach, what’s your superpower?

Om fossing

En lagom klumpig lärare som lever efter devisen "Lös problemet"
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

