Konsten att prokrastinera

Någonting som elever på gymnasiet är experter på är att prokrastinera. De väntar gärna till absolut sista minuten med att göra uppgifter eller ens börja titta på uppgifter. Som pedagog blir då följden att man gärna undviker längre uppgifter och faller tillbaka på korta och kanske ”ytliga” uppgifter. Men ibland vill man ju dyka djupare i saker. Jag håller just nu på med en fördjupningsuppgift i Privatjuridik som eleverna arbetat med i fyra veckor. För att motverka problemet lite har jag delat in uppgiften tio olika delar så att det är lättare att komma igång och avsluta. Men ändå finns det de som knappt kommit igång idag *SUCK* Återigen ett bevis på att eget arbete inte är ett bra arbetssätt. Får fundera vidare på hur jag ska lägga upp kursen nästa gång.

Blogg 100 – Nr 10

Annonser

Om fossing

En lagom klumpig lärare som lever efter devisen "Lös problemet"
Det här inlägget postades i Blogg100. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s