Nytt sätt att presentera kurser på

Jag testar just nu iTunes U för att presentera en del av Företagsekonomikursen och har då valt Bokföringsavsnittet. Undervisningsmaterialet skapar jag i iBooks Author och sedan övningar i PDF-format. Det är ett första trevande försök och jag testar för att eleverna ska ha möjlighet att arbeta i sin egen takt istället för att bara svälja min föreläsning. Första ”lektionen” som introducerade nya begrepp var svår för eleverna och jag fick fylla på med en vanlig föreläsning idag. Trots att jag tog precis samma saker som stod i boken så förstod eleverna bättre. Kommer nog att omarbeta materialet och lägga in en film där det är lite lättare att förklara än i det skrivna ordet. Men några av eleverna tycker också att det är rätt skönt att ha allt samlat på samma ställe. Fortsätter förfina.

Blogg 100 – Nr 20

Om fossing

En lagom klumpig lärare som lever efter devisen "Lös problemet"
Det här inlägget postades i Blogg100, IKT, Paddagogik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

