iTunes U

Jag börjar så sakta få in min första kurs, eller snarare del av en kurs, i iTunes U. Vartefter man ser möjligheterna och hittar nya sätt att tänka på. Fördelarna som jag ser är att man enkelt kan koppla ihop egna iBooks med uppgifter, filmer och appar. För oss som arbetar i en miljö där eleverna har iPad och lärarna Mac så känns iTunes U som en bra lösning. Nu när jag börjar fä koll på systemet ska jag presentera för kollegiet också och se om även de kan frälsas 🙂

Blogg 100 – nr 27

Om fossing

En lagom klumpig lärare som lever efter devisen "Lös problemet"
Det här inlägget postades i Blogg100. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till iTunes U

  1. larjanko skriver:

    Intressant, berätta mer! Jag skulle gärna jobba mot itunes-u, men har inte kommit igång/hittat rätt projekt/fått tummen ur (stryk under lämpligaste alternativ…)

Kommentera

