Den eviga tekniken

Efter att ha arbetat en 1-1 skola i sju år så kan jag fortfarande se att det är inte tekniken som är grejen utan ändrat arbetssätt bland oss pedagoger vilket sällan är så lätt. Forskningsrapporten Unos Uno är precis klar och innehåller många lärdomar. Peter Ellwe har gjort en bra sammanfattning på de viktigaste delarna och den största lärdomen vi kan dra i skolan är nog att vi måste öppna dörren tillvara klassrum och börja utgå ifrån elevens lärande när vi planerar undervisning. Inte våra egna ämnen, centralt innehåll och mål för att sedan kunna se hur vi kan stoppa in IKT i den undervisningen.

Blogg 100 – nr 30

Annonser

Om fossing

En lagom klumpig lärare som lever efter devisen "Lös problemet"
Det här inlägget postades i Blogg100, IKT. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s