Första månaden

Den första månaden med bloggutmaningen är avklarad. Hittills har det gått ganska bra att få ihop ett skolrelaterat blogginlägg om dagen, trots att jag förutom jobb och småbarnspassande har läst på heltid på högskola 🙂 Sista tentan skrevs i fredags och tummar samt tår hålls för att det gick bra. Tanken är att det ska vara sista tentan för i år eftersom det efter sommaren blir fullt fokus på att vara hemma med #Twitterbebis i 15 månader. Så länge har jag aldrig varit borta från arbete så det kommer att bli en omställning. Men jag kommer knappast att kunna släppa diskussionerna om skolan, det brinner jag alldeles för mycket för. Skolan är som ett gift!
Det kommer nog att bli ett rätt spännande år med regeringsskifte och Baylan som ny utbildningsminister (eller ännu hellre Fridolin). Min skola är också i ett rätt stort förändringsarbete så det blir med stor spänning jag kommer tillbaka i augusti 2015.

Blogg 100 – nr 32

Om fossing

En lagom klumpig lärare som lever efter devisen "Lös problemet"
Det här inlägget postades i Blogg100. Bokmärk permalänken.

Kommentera

