Jag blir så ledsen

Idag var det dags igen för den stora kvällsblaskan att blanda ihop begreppen granskning och smutskastning när man gav sig på skolan.
Valfrihet är något fult och bör försvinna så jag tycker att vi plockar bort valfriheten i tidningsvärlden till att börja med. Det räcker med att vi har en statsstyrd tidning som vi vet alltid skriver sanningen. Vi kan till och med kalla den för Sanning. Nog borde det också räcka med en tv-kanal som staten sköter? Skolan skall så klart vara statlig och de som arbetar i skolan blir de som tidigare arbetat på tidningar eftersom de är de enda som vet hur skolan ska skötas. Det kommer ändå inte att finnas några utbildade lärare att tillgå.

Så skulle jag kunnat skriva om jag sänkt mig till samma infantila nivå som den genomröda tidningen och den skanderande vänstern. Men det gör jag inte utan jag väljer att mest bli ledsen på hela debatten.

Som en följd av artikeln igår så läser jag på Twitter:

Det här är ett ganska cyniskt sätt att se på verksamheter. Bara få bort de dumma företagen så löser sig alla problem. De tusentals lärare och tiotusentals elever som trivs på sina skolor och som det drabbar bryr man sig inte alls om. Argumentet att eleverna fortfarande behöver lärare och att det bara är att byta jobb är också ett kortsiktigt sätt att se det på.

Fristående skolor som fifflar ska absolut granskas men glöm inte bort att lärarna där arbetar minst lika hårt som på andra skolor och blir de som drabbas i första skedet av att hela tiden få utstå kritik från alla håll.

Blogg 100 – nr 34

Om fossing

En lagom klumpig lärare som lever efter devisen "Lös problemet"
Det här inlägget postades i Blogg100. Bokmärk permalänken.

Kommentera

