Omfamna kritik

Idag fick jag börja lektionen med konstruktiv kritik från eleverna på mitt sätt att undervisa. Befogat och med förslag på alternativa sätt att arbeta så kan man inte göra annat än älska eleverna som vågar ifrågasätta! Eftersom jag arbetar utan prov så har jag valt att dela upp kursen i föreläsningar med övningsuppgifter efter det för att få tillämpa sina nyvunna kunskaper och se om man hängde med. Men det kan såklart kännas som att det blir mer arbete för eleverna. Jag förstår definitivt kritiken med att det blir enformigt också. Elevernas förslag var mer övningar där de fick diskutera i grupp så det får bli en sådan övning direkt i morgon för att bryta av och sedan fundera på hur jag kan lägga om undervisningen på längre sikt.

Blogg 100 – nr 38

Om fossing

En lagom klumpig lärare som lever efter devisen "Lös problemet"
Det här inlägget postades i Blogg100. Bokmärk permalänken.

Kommentera

