Visuellt tänkande

På förra årets Learning is the shit fick jag mer information om att arbeta visuellt med Nanna Frank. Jag har aldrig varit speciellt bra på att rita men fick lära mig lite enkla tips för hur jag skulle kunna arbeta med visuella intryck i undervisningen. Nanna som är danska använder begreppet Grafisk facilitering och det engelska uttrycket är Visual thinking.

För dig som inte är insatt i begreppet har nu Nanna varit med och tagit fram en bok om den visuelle läraren med massor av bra tips om varför man ska arbeta visuellt och hur man med enkla tekniker kan åstadkomma fina illustrationer. Boken är gratis att ladda ner som PDF och något jag rekommenderar alla att göra!

För dig som blir intresserad av ämnet kan du gå med i gruppen ”Grafisk Facilitering i undervisningen og teamsamarbejdet” på Facebook.

Blogg 100 – nr 42

Om fossing

En lagom klumpig lärare som lever efter devisen "Lös problemet"
Det här inlägget postades i Blogg100. Bokmärk permalänken.

Kommentera

