Fortbildning på paus

Idag fick jag ett tentabesked som visade att jag klarat ytterligare en kurs. Jag började läsa på högskolan 1989 och då blev det mest av en slump en utbildning som hette ”Linjen för administrativ databehandling” på Högskolan i Karlskrona/Ronneby (numera BTH). En tvåårig utbildning med en blandning av ekonomi och programmering.
När jag sedan började arbeta så läste jag någon kurs på distans för att jag älskar att lära mig nya saker. Sen blev jag lärare och läste in lärarexamen på Elprogrammet och började samtidigt även undervisa i ekonomi. Då var det bara att börja komplettera upp ekonomin också. Sen kom juridik som eget ämne och kurserna fortsatte snurra på. Det har vid flera tillfällen varit så att jag både arbetat heltid och läst heltid. Tufft men det har gått för det är så roligt att lära sig nya saker 🙂
Nu har jag kommit till en punkt när det får bli paus ett tag. Hittills har jag samlat på mig 474,5 lästa högskolepoäng och på det 90 validerade poäng. Det motsvarar över 9 år i heltidsstudier.
Nu stoppar jag upp i minst 17 månader när jag ska vara pappaledig och det är inte säkert att det blir några fler högskolekurser eftersom jag inte riktigt har något mål längre. Först var det lärarutbildningen, sen var det 90 hp ekonomi, 30 nationalekonomi och 15 handelsrätt för att bli behörig i företagsekonomi. Nu har jag precis uppnått 90 juridikpoäng också för att få full behörighet även där.
Bara framtiden kan utvisa om jag kan hålla mig borta från antagning.se 😉

Blogg 100 – nr 45

Om fossing

En lagom klumpig lärare som lever efter devisen "Lös problemet"
Det här inlägget postades i Blogg100. Bokmärk permalänken.

Kommentera

