Rätt i tiden

De senaste dagarna har det dykt upp artiklar som handlat om saker jag precis bloggat om så jag känner att jag ligger rätt i tiden. Samma dag som jag skrev om betygshets hade GP en debattartikel om samma ämne: Dags för helomvändning i betygsfrågan. I början av april skrev jag och gnällde på att eleverna inte orkade. Häromdagen citerar någon Skolverkets projektledare för Pisa, Anita Wester som säger ”Uthållighet tror jag är en ganska central del. Vi lever i ett samhälle där allt är fragmentariskt och kort och ska gå snabbt, så vi behöver nog alla träna på att vara uthålligare och tänka långsammare.”

Fast så bör det nog vara om man är intresserad av skolfrågor och känner av hur debatten går.

Blogg 100 – nr 58

Om fossing

En lagom klumpig lärare som lever efter devisen "Lös problemet"
Det här inlägget postades i Blogg100. Bokmärk permalänken.

Kommentera

