Saxat från SETT2014 – Engelska off pist

Charlotta Wilsson och Kristina Nyström berättade om hur de arbetade med digitala verktyg i engelskaundervisningen. På deras skola har man valt att arbeta med lärplattformen Learnify och de lyfte en hel del av fördelarna med systemet, bland annat att man har hela elevens portfolio på samma ställe. Learnify ger även andra fördelar som ordning, spara papper, flexibelt, feedback finns kvar, portfolio och förbättrade versioner på samma plats. Det gör att eleverna i slutet av ett läsår kan gå in och välja att förfina gamla uppgifter på Top Shop-dagar. Begreppet gummibandsuppgifter lyftes och innebär att man har en ram till uppgiften men sen kan man sträcka ut det ganska mycket. De lyfte också fördelen med podcast, gärna i grupp för då gick det lättare att få eleverna att prata. Som så många andra så lyfte de också vikten av att ta in världen i klassrummet.

Blogg 100 – nr 81

Annonser

Om fossing

En lagom klumpig lärare som lever efter devisen "Lös problemet"
Det här inlägget postades i Blogg100, SETT. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s